Wij zijn verzot op augurken, zure welteverstaan, en willen het genie van de guurk hier bezingen. Daarnaast willen wij ook de wereld verbeteren. Het hoeft geen betoog dat het eerste prioriteit is. We zijn dan ook van hier. Nog iets: we houden van ironie. En: feel free to leave a message.

zondag 3 mei 2009

Rooj plakken

Nu hebben wij gehoord dat sommigen er zullen gaan bij zitten, bij de verkiezingen, (naar het schijnt krijgt ge er geld en margispotting bovenop), maar wij zelf zullen er waarschijnlijk wel weer bij huilen. Niet getreurd, echter, want een kiesbrief invullen is niet veel meer dan een welgerichte fluim planten*, liefst in zo'n kotteke. Maar omdat u zelf misschien niet zo elegant fluimen kan richten, hebben wij hier een kleine handleiding tot de stembriefopties (niet exhaustief weliswaar ja neen):

Kiest u voor Guy "de scheiding moet zo ongeveer in het midden liggen" Verhofstadt of Jean-Jacques "kijk papa! zonder handen!" De Gucht?
Of wilt u liever dat Mieke "ik ben een enorm zjoviale vogel" Vogels met de pluimen gaat lopen of opteert u voor Wouter "mijn stem mag dan al sexy zijn, mijn argumenten nog verdomd sexier" Devriendt? Gaat u weeral voor Yves "'t is niet omdat mijn naam Frans klinkt dat ik een domme Waal ben" Leterme of voor Servais "ik lust zelfs helemaal geen yoghurt" Vanherstraeten? Er is natuurlijk ook nog keuze voor Caroline "de caloriepunten die ik bespaar met mijn dieet zijn recht evenredig met de stemmen die ik ga winnen" Gennez en Bert "ma allez, daar ben ik nu echt ni goe van, dat gij mij overemotioneel vindt" Ansjoo. Anderen zoals Bart "ziet u mij een spier verrekken? ik train daar dagelijks op in de spiegel, maar de ene Ter Zake ben ik er al beter in dan de andere 'Slimste Mens'" Dewever en Jean-Marie "get moet hedaan zijn met op mun gooft te shijten" Dedecker staan ook op de kaart. Er zijn er nog hoor. Nog heel veel. Keuze genoeg dus.

Dat lijkt mij wel voldoende info. Voor al de andere info: binnenkort in uw papiermand**!
*Niet waar hoor, kindertjes, wij nemen onze democratische plicht enorm au sérieux. Net als alles eigenlijk.
**Vergeet niet te sorteren!

Geen opmerkingen: